دستور پخت 5 پیتزای رژیمی با کمترین کالری

چطور پیتزای رژیمی درست کنیم؟

در بسیاری از رستوران‌ها و فست فود های آنلاین پیتزا، این غذای خوشمزه ایتالیایی به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود.

افرادی که اضافه وزن دارن و عاشق پیتزا و فست فود هستن، همیشه از ترس چاق شدن این غذا ها را از رژیم خود حذف می کنند. به همین دلیل میخواهیم در این مطلب در مورد آموزش پخت پیتزای رژیمی و کم کالری صحبت کنیم.

آموزش پخت پیتزا رژیمی برای کسانی کاربرد دارد که به دلیل ترس از چاق شدن، خود را از خوردن این غذای خوشمزه منع می‌کنند.

با یاد گرفتن رسپی‌های رژیمی پیتزا که در این مطلب بیان کرده‌ایم، با خیال آسوده از خوردن این غذا لذت ببرید و در صورت سفارش آنلاین پیتزا نیز، نوع رژیمی و کم‌کالری آن را سفارش دهید.

دستور پخت پیتزای رژیمی با قارچ و گوشت

برای بسیاری از افراد آشپزی کردن نوعی تفریح و فعالیت شادی‌آور است.

به همین علت در مواقعی که وقت خالی دارند، به آشپزی مشغول می‌شوند و پختن پیتزا در خانه از هر غذای دیگری مفرح‌تر است.

یکی از روش‌های پخت معروف این غذا با کمترین کالری که در بهترین پیتزایی تهران نیز طبخ می‌شود، استفاده از قارچ و گوشت کم‌چرب است که مواد لازم و روش پخت آن را توضیح داده‌ایم.

مطالعه بیشتر : بهترین پیتزایی تهران کجاست؟

مواد لازم درست کردن پیتزای قارچ و گوشت کم کالری

1 عدد نان پیتزا، 1 عدد پیاز کوچک، 2 قاشق چای‌خوری کره، 1500 گرم گوشت چرخ‌کرده بدون چربی، 6 عدد قارچ خام، 3 عدد گوجه‌فرنگی، رب گوجه، آبلیمو، ادویه‌ها (نمک، فلفل، پودر سیر و پودر آویشن)

دستور پخت

ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و سپس گوشت و پیاز را با کره و چاشنی‌ها بپزید. برای خوش‌طعم شدن مواد، آن‌ها را بخارپز کنید یا اینکه در آب بسیار کم بپزید.

به منظور تهیه سس پیتزا، مقداری رب گوجه را با پودر سیر طعم‌دار و آبلیمو رقیق کنید و روی نان بمالید.

بعد قارچ‌ها و گوجه‌ها را خرد کنید و همراه با مواد پخته‌شده روی نان قرار دهید و به مدت 10 دقیقه در فر 120 درجه قرار دهید.

این روش پخت کم‌کالری با گوشت کم‌چرب و بدون استفاده از پنیر و سس‌های کچاپ آماده، در بهترین فست فود تهران نیز برای متقاضیان غذای کم‌کالری استفاده می‌شود.

آموزش پخت پیتزای رژیمی با سبزیجات

اگرچه فست فودها معمولا چاق‌کننده هستند؛ اما استفاده از سبزیجات به جای گوشت تا حد زیادی این اثر چاق‌‌کننده‌ای را از بین می‌برد.

برای پخت پیتزا با کمترین کالری نیز از انواع سبزیجات استفاده می‌شود و به‌عبارتی، گوشت را از این غذای فرآوری‌شده حذف می‌کنند. رایج‌ترین مواد لازم برای این دستور پخت و روش آماده کردن سبزیجات و نحوه پخت آن به شرح زیر است.

مطالعه بیشتر : آموزش پخت 5 پیتزا آمریکایی خوشمزه

مواد لازم پیتزای سبزیجات کم کالری

یک فنجان کلم بروکلی، نصف فنجان گوجه‌فرنگی خردشده، نصف فنجان ذرت شیرین، نصف فنجان فلفل دلمه خردشده، 2 عدد قارچ متوسط، 1 قاشق غذاخوری سس گوجه‌فرنگی، 1 فنجان پنیر پیتزا کم‌چرب و ادویه‌ها به مقدار لازم (نمک، فلفل و آویشن)

دستور پخت

نحوه آماده‌سازی این دستور پخت بسیار آسان است. فقط کافی است نان را به سس گوجه‌فرنگی آغشته کنید و سپس یک لایه نازک پنیر روی آن قرار دهید. لایه دوم را با تمام سبزیجات مورد استفاده روی نان بریزید و یک لایه دیگر پنیر بپاشید.

در انتها، ادویه‌ها را اضافه کنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه در فر 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. پس از پختن، چند دقیقه هم گریل فر را روشن کرده و غذای فست‌فودی کم‌کالری شما آماده است.

استفاده از سبزیجات حتی از روش اولی که توضیح دادیم نیز کم‌کالری‌تر است چون هیچ گوشتی به کار برده نمی‌شود. بنابراین، اگر شما هم نگران افزایش کالری بدنتان هستید، می‌توانید هنگام خرید آنلاین پیتزا، نوع سبزیجات آن را سفارش دهید.

استفاده از سایر سبزیجات و روش‌های آماده‌سازی و پخت دیگری هم وجود دارد که در ادامه یک مورد دیگر را توضیح داده‌ایم.

دستور پخت پیتزای رژیمی با سبزیجات بخارپز

به‌طورمعمول، در رستوران‌ها و بهترین فست فود تهران رسپی‌های مختلفی را برای پخت رژیمی این غذا به کار می‌برند و از انواع سبزیجات استفاده می‌کنند. در این بخش، یک روش پخت رژیمی دیگر را توضیح می‌دهیم.

مواد لازم

یک فنجان نخودفرنگی پخته‌شده، 1 فنجان ذرت نیم‌پز، 2 عدد فلفل دلمه‌ای رنگی، 1 عدد سیر یا پیازچه خردشده، 2 قاشق غذاخوری اسفناج و جعفری بخارپز، سبزیجات خشک (شامل ترخون، مرزه، جعفری، کرفس و اسفناج به میزان دلخواه)، ادویه‌ها (نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و… به مقدار دلخواه)، روغن زیتون.

مواد لازم برای سس بشامل: 1 قاشق غذاخوری آرد، 2 فنجان شیر، 3 قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان و 200 گرم پنیر پیتزا.

دستور پخت

یکی از روش‌های محبوب که در بهترین پیتزایی تهران نیز به کار برده می‌شود، استفاده از سبزیجات بخارپز به همراه یک سس معروف فرانسوی به نام سس بشامل است. این نوع خیلی پرطرفدار را می‌توانید هنگام سفارش آنلاین پیتزا درخواست کنید تا علاوه‌بر کم‌کالری بودن، از طعم بی‌نظیر آن نیز لذت ببرید.

آماده کردن محتویات اصلی: مقداری روغن زیتون را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود؛ سپس تمام مواد را داخل تابه بریزید و به مدت کم (درحدی که خامی مواد گرفته شود) تفت دهید. در مرحله بعدی ادویه، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و در آخر، کلم بروکلی و هر سبزی دیگری که باب میلتان است را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش درست کردن خمیر پیتزا و پخت پیتزا

آماده کردن سس بشامل: آرد را درون یک قابلمه بریزید و بدون روغن روی حرارت بگذارید و تا زمانی که عطر آن بلند شود، تفت دهید. سپس شیر به دمای محیط رسیده را کم‌کم به آرد اضافه کنید و بعد از یکدست شدن مواد، هر دو نوع پنیر را اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید تا حالت کش‌دار پنیر از بین نرود.

آماده کردن سس قرمز: رب گوجه‌فرنگی، آبلیمو و آب را ترکیب کنید و روی حرارت بگذارید تا جا بیفتد.

مراحل پایانی: یک لایه از سس قرمز را روی نان بمالید و سپس یک قاشق سس بشامل بریزید و محتویات آماده‌شده را روی آن بچینید و دوباره یک لایه سس بشامل اضافه کنید. در این روش، برای رژیمی و کم‌کالری بودن به همان مقدار پنیر داخل سس بشامل اکتفا می‌شود؛ اما می‌توانید در انتها یک لایه پنیر پیتزا اضافه کنید و در فر یا توستر با حرارت مناسب قرار دهید.

خرید آنلاین پیتزای رژیمی

در بسیاری از فست فود های آنلاین پیتزا برای تهیه این غذای فست‌فودی به صورت رژیمی از روش‌های ذکرشده در این مطلب استفاده می‌کنند. سبزیجاتی مثل کلم ‌بروکلی، استفاده از گوشت ‌کم‌چرب و سس‌های خانگی، کالری موجود در این غذا را کم می‌کنند تا همه بتوانند از خوردن آن لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *