پیتزا پپرونی آمریکایی دو نفره

پیتزا یکی از فست فود هایی هست که علاقه مندان زیادی رو در سراسر دنیا دارند. پیتزاها انواع مختلفی دارند که در این مقاله می خواهیم درمورد پیتزاهای نیویورک استایل و یا پیتزاهای امریکایی صحبت کنیم.

انواع پیتزا های آمریکایی

پیتزا آمریکایی یکی از انواع پیتزاهایی هست که در تمام دنیا طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.

پیتزا از ایتالیا مرزها را پشت سر گذاشته و به کشورهای مختلفی من جمله آمریکا رسیده است. آمریکایی‌ها نیز با ورود پیتزا به کشورشان، به سلیقه خود آن را به شکل‌های خوشمزه‌تری طبخ می‌کنند. پیتزا آمریکایی انواع مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.

پیتزا آمریکایی چه فرقی با پیتزاهای دیگر دارد؟

پیتزا امریکایی خمیر و روش پخت متفاوتی نسبت به پیتزاهای دیگر دارد و همچنین مواد مورد استفاده آن نیز متفاوت است.

پیتزا امریکایی خمیر ضخیم‌تری دارد. بخش اصلی پیتزا امریکایی از پپرونی و پنیر پیتزا تشکیل می‌شود. از نظر نوع حجم نیز پیتزا امریکایی بسیار حجیم‌تر از دیگر پیتزاهاست و دلیل این مورداستفاده زیاد از مواد غذایی متنوع مانند زیتون، گوشت گاو، سوسیس، کالباس، گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا، فلفل دلمه و… است.

اما همین پیتزای آمریکایی خود نیز دستور پخت های متفاوتی داشته و با توجه به این تفاوت، انواع و اسامی مختلفی دارد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

پیتزا رومانو آمریکایی

  • پیتزا آمریکایی کالیفرنیا

پیتزای کالیفرنیا (California-style pizza) سبکی از پیتزا است که پوسته نازک پیتزاهای سبک نیویورکی و ایتالیایی را با موادی از سبک آشپزی غذاهای کالیفرنیایی ترکیب می‌کند. این پیتزا اولین‌بار در دهه 80 با پنیر ریکوتا، فلفل قرمز، پانه و خرد توسط سرآشپز اد لادو تهیه شد و آشپز معروف ولفگانگ پاک پس از تست پیتزای این سرآشپز، او را استخدام کرد.

لادو بعد از آن پیتزاهای مبتکرانه دیگری مانند سالمون دودی و سوسیس اردک را نیز تهیه کرد که در مدت زمان کمی نیز این پیتزاها نیز مشهور شدند.

پیتزا نوده آمریکایی 33 سانتی

  • پیتزا آمریکایی شیکاگو

پیتزا شیکاگو (Chicago-style pizza) که نام دیگر آن دیپ دیش می باشد، اولین‌بار در دهه 40 میلادی در شیکاگو تهیه شد. این پیتزا یک خمیر ضخیم دارد و بسیار شبیه کیک و پای است و از مواد زیادی با حجم بالا برای تهیه آن  استفاده می‌شود. بخش عمده این حجم ضخیم را بیشتر مواد تشکیل داده و خود خمیر نازک می باشد.

به دلیل حجم زیادی از مواد غذایی مدت‌زمان پخت این غذا زیاد است. جالب است بدانید در پخت پیتزا شیکاگو، مواد اولیه برعکس گذاشته می شود. یعنی ابتدا پنیر، سپس گوشت، سبزی و گوجه‌فرنگی گذاشته می‌شود.

  • پیتزا آمریکایی کراست

پیتزا تین کراست (Thin Crust- style pizza) از پیتزای نیویورک  کمی تردتر و تندی این پیتزا و مقدار گوشت استفاده شده در آن بسیار بیشتر است. بخش اصلی این پیتزا از پنیر تشکیل می‌شود و نان نازکی دارد، همچنین مواد مورد استفاده آن نیز بسیار کم است.

  • پیتزا آمریکایی دیترویت

پیتزا دیترویت (Detroit-style pizza) در اواسط قرن بیستم برای اولین‌بار در پیتزافروشی بادی رندزوو واقع در خیابان کونانت تهیه شد و در دیترویت توسعه یافت؛ سپس در دهه ۲۰۱۰ در سایر نقاط ایالات متحده گسترش یافت. این غذا یکی از غذاهای نمادین محلی شهر دیترویت است.

این پیتزا به شکل مربعی تهیه می‌شود. برای تهیه این پیتزا از پونه کوهی، پودر سیر، فلفل قرمز، پپرونی و پنیر چدار استفاده می‌شود، و سس به کار رفته در این پیتزا، سس مارینارا می باشد.

خمیر پیتزا دیترویت باید بادقت و با رعایت نکات 24 ساعت قبل تهیه شود. اما مواد اولیه مورداستفاده در این پیتزا بسیار ساده است.

بیشتر بخوانید : با فست فود ها (fast food) آشنا شوید

  • پیتزا آمریکایی سنت لوییس

پیتزا سنت لوییس (St. Louis–style pizza) که اولین‌بار در دهه 60 میلادی در پیتزافروشی ایمو توسط اد و مارجی تهیه شده، امروزه در سنت لوئیس، میسوری و مناطق اطراف آن محبوبیت دارد. این پیتزا خمیر تردی دارد که از مخمر در تهیه آن استفاده نمی‌شود.

این پیتزا توسط امادئو فیوره، در رستوران جدیدش به افرادی که آن‌چنان اطلاعاتی درباره پیتزا نداشتند معرفی شد. رستوران فیوره با معرفی این غذا به‌سرعت رشد کرد و امروز به یکی از غذاهای اصلی جامعه تبدیل شده است.

  • پیتزا استرامبولی امریکایی

استرومبولی (Stromboli- style pizza) مشابه به پیتزا کالزون است که با انواع پنیرهای ایتالیایی، معمولاً موزارلا، درست می شود. همچنین در پخت این پیتزا اکثرا ازگوشت‌هایی مانند سالامی، کاپوکولو و برسائولا یا سبزیجات استفاده شده و به صورت گرم سرو می‌شود. خمیر این پیتزا بیشتر به سبک پیتزاهای ایتالیایی تهیه می‌شود. فرم پیتزا استرامبولی با پیتزاهای معمول متفاوت است و به شکل رول‌هایی از مواد مختلف تشکیل شده تهیه می‌کنند.

پیتزا بیانکا آمریکایی دو نفره

سخن آخر

همه گیر شدن و پیشرفت دنیای ارتباطات سبب شده تا فرهنگ ملل مختلف به راحتی با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود؛ که در این میان فرهنگ غذایی نیز مستثنی نبوده.

با کمی جست و جو در فضای اینترنتی و مجازی مثل گوگل، اینستاگرام و … به راحتی می توان دستور پخت اکثر غذاهای ملل مختلف را یافت و با تهیه مواد اولیه آن ها، غذای مورد نظر را پخت و سر سفره خود قرار دهید.

پیتزای آمریکایی، یکی از این غذاهای پرطرفدار می باشد، و با آن که در آمریکا  برای اولین بار پخت شده، امروزه در تمام فست فودهای کشورمان به راحتی قابل طبخ می باشد و می توانید سفارش داده و نوش جان کنید. البته نوده فود یکی از بهترین فست فودهای تهران است که می توانید از طریق سایت و یا مراجعه به رستوران از کیفیت پیتزا ها و سایر فست فود های این رستوان بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *